Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

onsdag 1 juni 2016

Cykelkrasch och triathlonpremiär

Ja det blev ett tråkigt slut på en annars ganska trevlig runda till och från Varberg. Vi var ute med vår subgrupp till Vätternrundan och var nästan hemma när en kompis fick oturligt nog råkade svänga in med sitt framhjul i framförvarandes bakhjul. Därefter gick det ganska snabbt, lite vobblande fram och tillbaka och sen ner i backen. Vi 5-6 personer som var bakom fick följa med ner och kaoset var faktum. Som tur var skadade sig ingen allvarligt, endast materiella skador och försäkringsärenden till följd. Jag trodde först jag klarade mig helt och hållet då ramen var hel och framhjulet verkade helt. Sen visade det sig att framhjulet tyvärr var skevt när jag försökte montera det på tempon, så det är bara försöka få ut lite pengar från försäkring och beställa ett nytt. Men det viktigaste är att vi klarade oss såpass oskadda som vi gjorde. Har ingen större lust att dra i försäkringsärenden just nu dock..
Lite plockepinn av Eriks hoj :(

Dagen efter kraschen var det på lite skakiga ben som det var triathlonpremiär på Råda Säteri där Mölndal Outdoor kör lite träningstävlingar. Som vanligt var det inte mycket som gick som planerat på årets första triathlon. Trång start ledde till hyperventilation och lätt panik. Lyckades dock simma vidare till slut och efter att ha trasslat in mig i bojen flöt det på ganska bra. Upp till första bytet som gick rekordlångsamt med strumpor, vanliga cykelskor och allmänt strul. Iväg på cykeln och känslan var helt ok men tekniken strulade en hel del. Till slut var det i alla fall löpning där jag hoppades springa ikapp lite förlorad tid. Höll ihop det ok men inte mer, återigen tendenser till hyperventilering (vilket jag aldrig haft på löpning innan?) men till slut i mål runt 11:e plats på tiden 1:04:53. Trots strulet var det en klar förbättring från förra året, kul!

Nu ska jag bara fixa hjulet och hitta tillbaka till rutinerna innan toppningen mot årets stora mål drar igång.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar