Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

måndag 17 oktober 2016

Grundträning och mental uppladdning

Efter sista tävlingen i Augusti utnyttjade jag September till att enbart träna lustbetonat och försöka läka ut alla skavanker jag ådragit mig under framförallt våren och sommaren. Även om jag avslutade månaden med Lidingöloppet så var det inte mycket mer träning än nödvändigt under månaden. När Oktober började och jag drog igång den strukturerade träningen mot 2017 så kändes både kroppen hel och pigg igen, otroligt skönt. Så nu är alltså grundträningen igång och om det bär eller brister får vi väl se om några månader. Risken är väl som vanligt att man slutar som julgransstjärna (prickar toppen runt årsskiftet och sen faller det stadigt).
Bästa försäsongsträningen, dessutom helt gratis.
Planen kommande säsong är att inte köra lika många långa och slitsamma tävlingar som tidigare utan försöka fokusera på några få tävlingar som jag vill göra riktigt bra. I gengäld tänker jag försöka hinna med lite fler träningsläger och annat gött som dyker upp längs vägen. Först ut är velodromläger med Triathlon Väst i Falun under början av December, sjukt nice! Och till det lägret ska även Josefine med, even better! Därefter siktar jag på ett simläger i slutet på Februari och förhoppningsvis ett cykelläger på Mallorca i mitten av April. Med lite tur ska detta hålla mig motiverad genom vinterns mörkaste veckor när det verkligen är svårmotiverat att dra på sig löparkläderna. Annat som håller fokuset på plats blir mätbara delmål som skall uppnås under vintern. Ett gäng extra watt på cykeln ska till och ett gäng sekunder i simningen ska kapas..
Where the magic happens..
Lyckades för övrigt med konststycket att beställa hem mellanmål för hela vintern, tur att jag har lätt för att äta..
Proteinbars för ett kortare krig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar