Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

torsdag 3 november 2016

Kompiskampen

November, vintertid, kallt, blåsigt, regnigt... och såklart kompiskampen! För dig som inte känner till kompiskampen så är det en tävling arrangerad av CK Hymer där det går ut på att utvecklas så mycket som möjligt under vinterns cykelträning. Konceptet är enkelt, under varje månad från November till Mars skall man försöka pressa sig på cykeln under 20 minuter och registrera sitt resultat på deras hemsida. Bäst utveckling i kombination med högst W/kg under vinterns tävling vinner ära och berömmelse till nästa års tävling. Som grädde på moset lottar Aktivitus ut lite finfina priser!

In och anmäl dig på kompiskampen och kör igång direkt, de blir kul!

Jag passade på att göra mitt första försök så tidigt som möjligt och lyckades åstadkomma 309W över de 20 minuterna. Tog innan testet sikte på 305W som jag trodde att jag skulle kunna hålla men hamnade glädjande nog strax över. Kommer bli tufft att hålla en kontinuerlig utveckling under vintern men det är väl å andra sidan därför tävlingen finns till, för att man skall få en schysst motivator.
Blir inte bättre än så här i vinter
Håller i skrivande stund på att utvärdera första blocket av vinterträningen för att se om det är något jag borde kasta om inför nästa block. Kanske lika bra att inte ändra på något, lär bli skittrött hur jag än vrider på det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar