Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

fredag 11 mars 2016

Mot Barcelona Marathon

Äntligen dags för vårens andra B-lopp, nämligen Barcelona Marathon (eller som de lite kryptiskt också heter, Zurich Barcelona Marathon på grund av dess huvudsponsor). Med Öppet Spår för 2 veckor sedan och ett litet träningsblock emellan känns kroppen ganska redo för sitt första Marathon (som inte innefattar 3,86 km simning och 180,2 km cykling innan). Jag vet inte riktigt vad jag skall förvänta mig mer än att jag siktar på sub 2:50 och ser hur långt jag når innan släggan kommer med full kraft.
Bansträckningen
Som bilden visar är bansträckningen i de centrala delarna av Barcelona och banan bjuder inte på särskilt höjdmeter vilket inbjuder till snabba tider. Samtidigt blir loppet lite av en sightseeing och förhoppningsvis en riktig upplevelse om bubblan runt mig inte blir alltför stor.

Utöver loppet ska vi fira Johan som fyller 30 år och försöka hinna med både turistfällor såväl som mysiga bakgator med riktigt schysst sangria. Det kommer bli magiskt helt enkelt!
Starten, tur jag fått startplats i främst ledet...
Om ni känner för att hålla koll på mig under loppet så har jag startnummer 380.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar