Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

tisdag 16 februari 2016

Närmar sig tävling

Med lite drygt 3,5 månaders träning i bagaget är det äntligen dags att börja ladda inför säsongens första tävling. Första tävlingen blir ingen mindre än Vasaloppet (Öppet Spår Måndag) och förhoppningarna om kalla och fina spår är skyhöga efter de två senaste riktigt miserabla åren. Fokus har inte på något sätt legat på längdskidor men jag har hunnit med ett kortare helgläger och några söndagar i våran nya skidtunnel i Göteborg. Med de ganska bra pass i ryggsäcken och en bra känsla rent allmänt hoppas jag åka under 7 timmar och gärna ner mot 6:30. Men det är mycket som skall stämma och det är en lång dag i spåren så jag skall inte ta ut något i förskott.

Det blir ingen större formtoppning mot loppet utan det kommer naturligt bli några dagars avbrott i träningen då vi skall åka upp till Sälen redan på Fredagen för att supporta under Tjejvasan på Lördagen och även på Öppet Spår Söndag. Förhoppningsvis hinner jag ställa om och hitta tävlingsfokus på den tiden. Dock skall jag prova att köra med Umara för första gången, spännande att se om jag upplever någon skillnad!

Dags att testa Umara för första gången!
Den mer triathlonspecifika träningen går i rätt riktning i övrigt och längtan att få komma ut på vägarna är större än någonsin. Tyvärr blev det ett litet "bakslag" på väderfronten i helgen och vi fick återigen lite snö på marken. Men jag har många pass kvar att avverka inomhus så det är bara att gilla läget. Bara 13 dagar efter Vasaloppet är det dessutom dags för Barcelona Marathon och löpformen känns riktigt bra. Förhoppningsvis håller kroppen ihop under alla 42,2 km!

Den ännu mindre triathlonspecifika träningen har varit förlagd till en tomt där syrran och hennes man ska bygga hus framöver. Det stod från början en massa träd på tomten men efter mycket sågande är träden nere och delvis bortforslade, men det finns en hel del kvar att göra. Kul med skogsarbete!

Skogsröj!
Nu äre omladdning med ett gött trainerpass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar