Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

tisdag 1 december 2015

Summering av November

Ännu en månad lagd till handlingarna och träningen går fortfarande som på räls, i alla fall om man skall tro på känslan och siffrorna. Innevarande vecka är sista tunga veckan i första mesocykeln av tre under grundträningen. Nästa vecka är det vilovecka och tillika testvecka innan det börjar om med en ny cykel. I stort sett alla planerade pass har genomförts och totalt har det trillat in 55 timmar, 35 minuter och 14 sekunder på träningskontot. Det är en hög belastning och jag är just nu lite osäker på hur länge det kommer hålla, men faktum är att det har känts lättare för varje vecka som går vilket ändå ger förhoppning om att kroppen vänjer sig vid träningen. Fördelningen mellan träningsformerna ser ut som följande;

Fördelning mellan huvudträningsformer under November 2015
Som du kan se ovan löptränar jag en hel del och lyckas skramla ihop mellan 60-70 km varje vecka. Näst efter det kommer cyklingen och därefter simningen. Styrketräningen tar en väldigt liten del av min träning och finns mest i skadeförebyggande syfte. Jag har även hunnit med ett litet stakpass och i December tror jag att det blir lite längdskidor i övrigt också.

Förhoppningen är nu att jag kommer kunna leverera riktigt trevliga siffror på nästa veckas tester. Och strax efter viloveckan har jag bokat in ett besök på Aktivitus där vi skall utvärdera om mina laktatkurvor blivit mer fördelaktiga samt om jag har ett vettigt syreupptag eller inte. Skitsköj helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar