Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

tisdag 6 oktober 2015

Helgens bravader

Det var en sjukt härlig helg som passerade i sällskap av solens värmande strålar. Lördagen inleddes med en schysst frukost tillsammans med Josefine och därefter ett gött simpass tillsammans med David och Sofia. Både David och Sofia ligger i startgroparna för sin crawlträning men körde fokuserat och lyssnade idogt. Det dröjer nog inte länge innan de simmar ifrån mig helt enkelt!

Därefter passade jag på att köra ett längre löppass innan det var dags för lunch. Känslan att studsa iväg nästan 20 km i höstsolen är helt magisk och att dessutom känna sig fräsch efteråt är helt oslagbart. Än så länge försöker jag hålla nere långpassen lite då det bara är försäsongsträning, men om några veckor pinnar de nog iväg ca 30 minuter till och landar runt 24-26 km.

Söndagen blev nästan lika härlig med ett cykelpass direkt efter frukost där jag och Erik växeldrog och Josefine låg bak och bet sig fast. Tyvärr blev vi nästan prejade av en bil men efter 10 minuter kunder vi som tur var fortsätta våran runda och avsluta med en bra känsla i kroppen. Ett snabbt skobyte resulterade i lite bricklöpning och konstiga blickar från den lokala cykelklubben när jag sprang förbi i full cykelutrustning (minus hjälm..).
Göttig cykling norr om Göteborg!
Till helgen blir det visit i Stockholm och Hässelbyloppet, det kan bara bli bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar