Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

torsdag 27 augusti 2015

Submaximala tester och Challenge Poznan

Nu börjar träningen ta fart igen sen den obligatoriska vilan efter Kalmar Ironman. Dock har intensiteten vart låg men ett gäng pass har hunnits avverkas. Redan förra hösten hade jag en plan om att mäta min utveckling med jämna steg för att se om allt går som planerat eller inte, tyvärr rann det ut i sanden och det blev nog knappt ett referenstest. Till kommande säsong tänkte jag försöka råda bot och bättring på det och passade på att köra två submaximala tester innan första riktiga träningsblocket drar igång på Måndag. Dels körde jag ett cykeltest och snabbt därefter ett löptest. Löptestet blir givetvis lite missvisande eftersom cyklingen påverkar, men så länge jag alltid testar likadant och inleder med cykeltest för att avsluta med ett löptest så kommer progressionen bli mätbar ändå.

Det kommande träningsblocket kommer antagligen inte bli alltför slitsamt då det avslutas med Lidingöloppet den 26:e September och det kräver antagligen lite toppning om jag skall ha en chans på både min måltid (2:09:59) och medaljtid (2:14:59). Förra året gjorde jag dock ~2:17 och tycker att min utveckling senaste året borde räcka till sub 2:15 iaf, men jag har underskattat lopp många gånger :).

Jag har även anmält mig till Challenge Poznan den 24:e Juli 2016! Jag kommer köra tävlingsklass men åldersindelat (precis som Kalmar Ironman). Det är samtidigt EM på långdistanstriathlon på samma bana (de startar antagligen 5-10 minuter före oss amatörer) vilket gör att det kommer bli många riktigt duktiga på plats för att ta hem både prispengar och pokaler. Förhoppningsvis kan tävlingen kombineras med lite semester och sightseeing, men det är lite för avlägset för att kunna spekuleras i just nu.

Riktigt schysst åskådarhörna!
Lättnavigerad sjö :)
Innan dess räknar jag med avverka 400-500 träningstimmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar