Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

torsdag 19 februari 2015

Vasaloppsuppladdning och ny utrustning på väg

Nu är det bara lite mer än en vecka tills Vasaloppet (Öppet spår) och jag känner mig ovanligt lugn. Min målsättning är att slipa 37 minuter från förra årets tid (07:36) och samtidigt försöka ha en kul dag i spåret. I bakhuvudet fanns ytterligare en målsättning men efter att axeln blev överbelastad under ett simläger vågar jag inte tro fullt ut på den. Detta har gjort att jag tränat ganska lite skidor i vinter, i runda slängar ett träningsläger i Torsby och 3 småpass när vi var i Branäs. Men samtidigt är formen och tekniken bättre än någonsin så om axeln håller blir det nog en rolig dag i alla fall! Nu följer en relativt lugn vecka innan det är dags att göra säsongens sista längdpass.

Efter Vasaloppet skall det bli skönt att helhjärtat sikta på Kalmar och fortsätta hålla det fokus som hittills, förvånande nog, har hållt sig väldigt bra.

I övrigt går träningen nästan som på räls, distanspass, tröskelpass, styrkepass, fartpass och teknikpass avverkas i en rasande fart och imponerade nog pekar utvecklingen fortfarande åt rätt håll. Jag är galet nyfiken på hur formen ser ut i Maj/Juni när toppningen drar igång.

För att sporra mig själv ytterligare har jag gjort en lite större beställning på utrustning, men mer om det i ett senare inlägg. Nu fortsätter uppladdningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar