Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

söndag 7 december 2014

Månadssummering

Mer än en månad har passerat och jag har lovat att presentera någon slags summering av läget för varje månad som passerar. Inkörningstiden har nu passerat och nu vet jag precis hur allt skall gå till vilket är ganska skönt då vardagen har fyllts med allehanda saker som skall lösas (flytt, förändringar på jobbet etc).

Efter att ha blivit granne med ett större grönområde som har finfina elljusspår från 2,5 - 10km har mycket av löpträningen blivit ett rent nöje i skogen. Det finns nog få saker som är så härliga som att kuta runt i skogen och stänga in sig i sin egna värld. Cykeln har även fått en hedersplats i vardagsrummet där trainerpassen nu avverkas med visst mått av missnöje (iallafall distanspassen). Simning och styrketräning bedrivs flitigt på lunchtid på en motionsanläggning på lämpligt avstånd från jobbet och rullskidspassen sker i närområdet.

Summa summarum blev fördelningen mellan grenarna följande under November månad.
Träningstid per huvudträningsform under November månad.
Det känns väldigt bra att fördelningen av träningstid ligger på cykel > löpning > simning > styrketräning > längdskidor. Det är dock bara en tidsfråga tills skidåkningnen passerar styrketräningen. Men på det stora hela är fördelningen över förväntan och jag är kort sagt jävligt nöjd över att allt funkar så bra som det gör.
Jag tog även två vilodagar förra veckan efter att jag påbörjade ett träningspass och såg att pulsen låg ovanligt högt. Jag hade dessutom känt mig lite krasslig på morgonen så jag ställde in all träning i två dagar och fick en välbehövlig vila som jag antagligen kommer lägga in vid fler tillfällen.

Jag har även följt min utveckling inom grenarna och hittills går allting i rätt riktning även där, men den statistiken får vänta tills någon annan gång. Jag skall försöka peta ihop ett diagram som visualiserar den procentuella utvecklingen inom de grenar där jag har tillförlitlig mätdata.

Till dig som har svårt att motivera dig inför träningspassen; träna mätbart och följ din utveckling. Det får dig att alltid vilja förbättra dig!

Trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar