Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

torsdag 21 juni 2018

Årets längsta dag

Idag är det tydligen dags för årets längsta dag. Gött att det är såpass ljust att de enda mörka timmarna på dygnet infaller när jag sover, men samtidigt tråkigt att det från detta nu kommer bli mörkare för var dag som går. Uppenbarligen en smula pessimistiskt men likväl sant. Anyway, lika bra att utnyttja alla ljusar timmar som finns innan de tar slut..

För cirkus två veckor sen fick jag och Josefine äntligen säga 'Ja' till varandra, en oerhört fin tillställning med helt fantastisk familj och vänner på plats. Allt blev precis som vi planerat och kunde inte önska oss något mer. Känslosamt var bara förnamnet, kanske var det därför jag hade vätskebrist dagen efter?

Efter bröllopet har jag fokuserat på att försöka skaka liv i kroppen inför stundande tävlingar. I ett antal kilometer har jag tvingat benen att röra sig raskt i hopp om att pricka en riktigt bra känsla till Halmstad Triathlon nästa helg, vi får väl se hur de går med det. Men oavsett har en härlig trötthetskänsla infunnit sig, mest hela tiden. Dags att släppa upp lite och hoppas kroppen piggar på sig, annars blir det nog en seg historia nästa Lördag. De mesta av passen som avverkats har haft någon form av subtröskel-karaktär med längre löpintervaller om 2-3 kilometer i en fart som är drygt 12s/km långsammare än tröskel. Cykling har bedrivits på stålhingsten i vardagsrummet och allt som oftast i form av 12-minutersintervaller.

Dags att tvaga kroppen sista gången innan sillbuffén väntar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar