Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

torsdag 21 maj 2015

Stafettvarvet - Snabba fötter och en förstaplats!

För några månader sen frågade Magnus på Aktivators om jag var sugen på att springa stafettvarvet med honom och ett gäng andra snabbfotade killar. Det var inte mycket att fundera över, klart de skulle bli kul att springa en delsträcka och se hur långt det kunde bära! Vi som sprang var Jag, Jesper, Erik, Andreas & Magnus (i den ordning vi står på bilden nedan).

Taggat gäng 30 min före start.
Jag fick den stora äran att börja och stod ganska otåligt i startfållan innan det var dags för vår grupp att starta. Vi hade startnummer 504 och fick således starta 5 minuter efter första gruppen. Totalt var det 728 lag tror jag. Väl iväg var jag lite för ivrig p.g.a startskottet från pistolen och sprang första hundra metrarna i 2:55 min/km vilket är alldeles för snabbt vilket jag fick igen när första uppförsbacken kom och mjölksyran var överallt. Jag fick sakteligen kontroll på den igen och kunde springa banans 3,7 km i relativt god kontroll på 13:05. Jag kände av att benen var tunga från föregående veckas tunga träning och måndagens tröskelintervaller men det höll ganska bra ändå. När jag gick in före växling var det bara en person som sprungit om mig och vi hoppades att våran placering skulle stå sig någorlunda.

Allt eftersom vi växlade över till nästa löpare sprang vi och hejade längs banan och hade det riktigt gött i solen. Vi hade inga större tankar om placering eftersom det var svårt att veta hur vi låg till men hoppades nog lite innerst inne. När Mange som sprang sistasträckan gått i mål med vår totala tid på 1:06:44 var vi fjärde laget in i mål och hoppades då att vi skulle bli tvåa eftersom de andra lagen startat minuter före oss. Döm av vår förvåning när vi kollade upp resultatet och insåg att vi vunnit herrklassen! Dock var vi tvåa totalt då Mighty Sport som sprang ~5 minuter(!) snabbare än oss tävlade i mixklassen. Hatten av för det gänget, dom hade riktigt mycket spring i benen.

www.Aktivators.com på kläderna!
Hur som helst var det sjukt och bra uppstyrt av Magnus. Jag hoppas det blir fler stafettlopp och då kommer vi vara ännu snabbare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar