Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

söndag 18 januari 2015

Skidkurs och kommande träningsläger

Under de 2 senaste veckorna har jag gått en fortsättningskurs i längdskidåkning hos Catharina Ramhult (via Erik Wickström) för att få lite tips kring tekniken. Det var totalt 3 pass uppdelade på 2 veckor (2 första veckan och 1 andra veckan) vilket var ganska lagom för att gå igenom åkteknikerna, träna lite och slutligen lite filmning och genomgång av förbättringsområden. På det stora hela är jag jättenöjd att jag tog kursen, jag inbillar mig iallafall att jag fick värdefulla tips och det kändes bra efter ett par mindre korrigeringar. Det skall bli spännande att åka lite längre och se om det sitter i eller inte. Det har tyvärr vart ganska snöfattigt, vilket ni kan se på bilden nedan.
Foto från Borås skidstadion.
Trots bristen på snö var spåren fina och hela 2 kilometer långa. De som anstränger sig och skapar förutsättningarna på Borås skidstadion är verkligen värda en eloge, för det är inget kul väder de haft hittills. Nu är det bara 6 veckor kvar till Vasaloppet och förhoppningen är att få till en eller två helger med längdskidåkning innan dess, men inget är hugget i sten än så länge. I värsta fall får jag hoppas min hyfsade kondition och styrka ger det som krävs för att nå min målsättning.

Nästa vecka skall jag dessutom iväg på simläger med Triathlon väst vilket jag verkligen ser fram emot. Simning är, och kommer antagligen fortsätta vara, min sämsta gren inom triathlon. Men jag ger det så mycket tid jag kan och hoppas utvecklas mycket under det kommande året!

I övrigt går träningen bra och fördelningen mellan de olika träningsformerna kan ses nedan.
Fördelning mellan huvudträningsformer.
Fortsatt trevlig Söndag och glöm inte bort att ha det lite gôtt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar