Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

måndag 10 november 2014

Veckosummering v.45

Hopp!

Då var första veckan på grundträningen gjord, och i stort sett allt gick som planerat. Överlag bjöds det inte på några större överaskningar och alla planerade träningspass förutom det på lördagseftermiddagen (vilket egentligen inte ens var planerat..) genomfördes. Den enda skillnaden som i övrigt gjordes mot plan var att ett av passen kortades ner lite granna, dels på grund av tidsbrist och dels p.g.a att kroppen tyckte det var rimligt.

Rent generellt försöker jag lyssna på kroppen i största möjliga utsträckning, förutom när ett träningspass har påbörjats. Det finns en plan av en anledning och om jag trodde på den när jag satt och plinkade på tangentbordet så tror jag minsta lika mycket på den när jag väl genomför den. Enda undantaget är om kroppen ger signaler på att det är läge att bryta, t.ex om jag får strålande smärta eller blir desorienterad.

Träningsfördelning v.45
I cirkeldiagrammet ovan kan du se hur fördelningen låg mellan de olika träningsformerna under veckan som gick. Min plan är visualisera träningen vecka för vecka med cirkeldiagram och göra en månadsjämförelse vid slutet av månaden. Förhoppningen är även att illustrera huruvida pulsen har förändrats på de träningspass där jag tränar med fast belastning och på så sätt försöka se om jag förbättrats.

Trevlig vecka!
/Jonathan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar