Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

onsdag 29 oktober 2014

Att börja blogga

Till slut har jag tagit mig i kragen och skapat en blogg för enkelt dokumentera min långsiktiga resa mot VM i triathlon på distansen Ironman. Det kommer bli en lång resa och det är inte säkert att jag någonsin kommer dit som mer än glad supporter, men likväl skall jag ge det en ärlig chans.

Varför triathlon? Som så många andra började det med en Svensk Klassiker och sen är man fast. Hela min bakgrund finns att beskåda under "Om Jonathan" till höger.

Bloggen kommer framförallt finnas till för att jag skall kunna dokumentera min resa och skriva någon slags dagbok. Om det dessutom finns läsare som är intresserade av mina tankar, åsikter, idéer och resultat så är det bara en bonus. Jag kommer dels dela med mig av hur min träning fortskrider på vecko-/månadsbasis, men även fylla ut med andra tankar som dagligen fyller mitt huvud.

Just nu är jag i slutet på min säsongsvila som varat sen Lidingöloppet i slutet på September. Måndag den 3:e November börjar grundträningen igen med målet att bygga en stark grund inför vår och sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar