Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

måndag 4 juli 2016

På toppen

Redan innan Vätternrundan hade jag dragit igång toppningen inför Challenge Poznan, men eftersom jag ändå skulle cykla så fick Vätternrundan bli en del av detsamma. Tanken är att toppningen är 6 veckor lång där de första 4 veckorna blir gradvis tyngre och de sista 2 lättar upp rejält.

Lagom efter Vättern var det midsommar som jag och Josefine spenderade i Småland med Erik och Johanna. Vi kombinerade det bästa av alla världar, träning, sjukt mycket god mat och dryck, bra väder och trevligt sällskap! Och på Måndagen efter det var det återigen träningstriathlon på Råda Säteri tillsammans med Mölndal Outdoor och Vattenfall. Lite sämre väder men helt klart förbättring från min sida. Fick till ett mycket bättre flyt i simningen, cyklade lite mer passivt än första gången och sprang ordentligt mycket bättre. Fortfarande ganska dålig på bytena då jag inte har skorna fastsatta på cykeln, behöver ta o lösa det snarast..
Lite midsommarcykling!
I helgen som passerade tillsammans med idag kör jag mina sista riktigt långa pass innan det börjar dala i träningsmängd igen. Fått till nästan 8 timmar på tempocykeln och lite välbehövligt bricklöp. Till helgen passar vi på att åka till Falun för lite turistande och lite sim i Västerdalälven/Vanån under Lördagen.

Sjukt spännande att följa Vansbro Triathlon i Lördags för övrigt, många som var med o satte färg på tävlingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar