Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

måndag 3 november 2014

Grundträning

Då var det igång igen, den strukturerade träningen alltså. Jag har inte haft totalt träningsstopp under säsongsvilan, men det har varit en period av mindre struktur och lekfull träning. Men nu är det som sagt slut på det och dags att följa planen som långsiktigt skall leda till att Kalmar Ironman genomförs under 11 timmar.

Dagen till ära bjöds det ett simpass med fokus på fart och ett pass med styrkeintervaller på cykeln. Simpasset avverkades under lunch då jag snabbt och smidigt kunde cykla från jobbet till den närbelägna bassängen och plaska runt. Till en början var jag ensam, men en sådan lyx får man sällan behålla och snart var vi ett gäng blötdjur som tyckte att simning är en optimal sysselsättning under lunchen.

Cykeln på sin nuvarande plats i cykelförrådet.

Efter jobbet blev det en promenad över halva Göteborg för att komma till förrådet där cykeln står och väntar på mig. Så snart jag flyttat skall den få en värdigare plats i hemmet, det är trots allt en och annan mil som skall avverkas på sadeln innan den får komma ut i vårluften igen. Trots min oförmåga att ta foton lyckades jag fånga både cykel och mig själv på bild.

Bara glädje innan strax innan sista intervallen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar