Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

måndag 13 februari 2017

Kenya coming up


Bara en vecka kvar tills vi åker..! Kan knappt bärga mig, äntligen lite sol, värme och välbehövligt miljöombyte. Men "Kenya?" tänker du säkert nu. Jo, de är väl ett ganska oväntat resmål om man bara ser det till solsemester. Men som tur är står det massor med roliga saker på agendan!

Primära anledningen till att åka ner är för att Josefine skall stanna kvar i 2 månader och göra sitt examensarbete på ett ungdomshem i Nairobis förort. Men innan hon påbörjar det skall vi semestra i 2 veckor med en vecka vid kusten, Diani Beach (45 minuter söder om Mombasa), och en vecka inne i Nairobi. Första veckan blir det sola, bada och dyka medans andra veckan fokuserar på safari och utforskning av Nairobi. Dessutom har vi haft turen att Josefines handledare på plats skall köra Kalmar Ironman i sommar och därför har en ganska schysst löpargrupp han springer med på veckorna. Han som håller i gruppen är god för en halvmara på 66 minuter så det skall nog gå alldeles utmärkt att bli trött. Distans varje morgon och intervaller varje kväll, kommer nog inte vara med på varje pass.. Med lite tur kanske vi kan få till en dagsutflykt till Ngong Hills där det finns en och annan riktigt snabb löpare.

När jag scrollade igenom mina senaste inlägg såg jag att det är 1 månad sen jag skrev något nu, uppenbarligen har det inte hänt så mycket spännande sen dess. Och det är nog ganska nära sanningen, jag har helt enkelt tränat så mycket jag tror att kroppen kan absorbera och det känns som att det fortfarande håller ihop. Alla grenarna tar små kliv framåt hela tiden även om det ofta blir platåer i framförallt simningen. Men kontinuitet är en dygd och jag tror inte jag har bråttom någonstans.. På Fredag skall både jag och Josefine iväg på klubbens årliga simläger och det skall bli riktigt gött att få en helg på spahotell med mycket träning mellan all mat och vila. Ungefär så spännande är livet i mitten på Februari, men när jag kommer hem igen är det Mars och då räknar jag iskallt med att våren är på ingång. Tills dess, stay safe!
I brist på annat får det bli en bild på min tempomoddning av monarken, riktigt bra setup just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar