Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

söndag 15 maj 2016

Mängdträning & träningsläger

Så var det äntligen Måndag igen, en ny vecka med nya möjligheter. En Måndag där det känns att kroppen fått arbeta en hel del senaste veckorna. Och samtidigt är jag mer bekväm än någonsin med formen och träningen, ingen som helst ångest utan nästan bara lustdriven (en del simpass på kvällstid lockar inte alltid...). Men det är väl som vanligt, det är lätt när det går bra? För det känns onekligen bra, så bra att jag i stort sett bara tränar i tävlingsintensitet för Ironmandistans vilket ändå är relativt lugnt. Då o då smyger jag in något fartinslag men inte för att "säkerställa att jag inte blir långsammare" utan för att det är kul med lite fart ibland, jag är helt tillfreds med farten som finns i kroppen och siktar helt och hållet på att anpassa mig därefter. Helt enkelt väldigt skönt!

Denna veckan blir det dessutom stafettvarvet tillsammans med 4 andra snabbfotade löpare. Förra året knep vi förstaplatsen i herrklassen men fick stryk av ett lag ifrån mixklassen, i år hoppas vi kunna utmana dem på riktigt då vi har slipat laget ytterligare. Alla springer en sträcka på 4km var så det är inget längre lopp det handlar om, men jag väljer ändå att lätta på träningen i 2 dagar för att få en extra kick inför loppet. Helt sanslöst kul att heja på varandra under loppets gång!
Löpintervaller under träningslägret
Under senaste långhelgen (kristi himmelsfärd) var jag på träningsläger i Trollhättan med Triathlon Väst, grymt roligt och framförallt trevligt! Totalt 8 pass på 3 dagar och mycket skratt. Utöver det försökte jag utnyttja det fina vädret och cykla så mycket som möjligt. Det har lett till att jag nästan skrapat ihop 40 timmar träning på 2 veckor, ganska saftigt för min egen del och med tanke på att jag fortfarande jobbar heltid. Nu gäller det att släppa lite på tyglarna och ladda för tävling på Onsdag och bröllop på Lördag!

Cykla lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar