Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

fredag 2 oktober 2015

Septembersummering och förberedelseträning

Då var September slut och hösten börjar nu göra sig påmind på riktigt. Vinterkänslorna är fortfarande långt bort, men mörkret som råder vid uppstigning på morgonen är trots allt inte riktigt lika trevligt. Turligt nog blev September inte så lång och seg som jag från början var rädd att den skulle bli med en Ironmantävling i bagaget och lite otydlig målbild. Med en ny målbild och ett Lidingölopp i slutet på September så blev uppstarten både lätt och rolig.

Totalt bjöd September på 40:37:21 timmar träning vilket jag ändå anser ge ett godkänt snitt på ~10 timmar träning per vecka. Fördelningen mellan träningsformerna har sett ut som följande:
Total träningsmängd per träningsform i September 2015
Jag är överlag nöjd med att simningen fått den uppmärksamhet den förtjänar samt att löpningen tuggat på lagom dos. Ett bra läge att utgå ifrån helt enkelt!

Härnäst följer en månad med förberedelseträning inför grundträningen där jag tänker fortsätta vänja kroppen vid en relativt hög träningsmängd. Under grundträningen kommer mängden att stegras ordentligt för att jag skall vara förberedd på hårdare träning framåt våren. Förberedelseblocket kommer med största sannolikhet att avslutas med lite tester för se vart jag står innan den långa och gnetbetonade grundträningen.

Förhoppningsvis hinner jag och ett gäng polare iväg till Barcelona i början på Mars för att testa på deras Marathon som ganska festligt benämns "Zurich Barcelona Marathon" på grund av deras huvudsponsor.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar