Beskrivning

En glad motionärs resa mot Hawaii!

måndag 26 januari 2015

Träningsläger

Woop woop!

I helgen närvarade jag för första gången vid ett av Triathlon Västs arrangemang. Det var ett simläger på Falkenberg Strandbad och jag har bara positiva erfarenheter med mig hem!

Resan började på Fredagen då jag blev upplockad av några andra som skulle ner på lägret. Väl i Falkenberg snurrade vi runt lite i villakvarteren innan vi till slut hittade rätt och kunde checka in. Första passet för helgen var på fredagskvällen och innehöll ett gäng tekniskt kluriga övningar vi skulle göra i vattnet. Efter passet väntade en mycket uppskattad middagsbuffé. På lördagen skulle hälften av alla deltagare börja tidigt, klockan 07:00, och fick träna innan frukost (lyckades dock fixa fram en macka och kaffe innan vi skuttade ner i vattnet). Det passet hade fokus på tröskelfart vilket kändes när vi var färdiga.

Efter frukost passade några av oss på att ge oss ut på en liten löprunda i snöstormen som dragit in över Falkenberg. Vi klarade oss dock ganska bra från stormen förutom när vi sprang längs vattnet. Totalt skrapade vi ihop 14 km och kände oss ganska nöjda eftersom vi hade 2 timmar kvar i bassängen.
Lördagens andra pass hade en del inslag av fart men blev lite nedkortat då en del av deltagarna (mig inkluderat) kände att all träning tagit ut sin rätt på axlarna.

På Söndagen fick vi sovmorgon (wohoo!) till 09:00 och passet bestod av både lite fart och teknikövningar.

Sammanfattningsvis var det ett grymt trevligt läger med underbara människor och mycket träning. Det blir garanterat fler sådana läger.

Nu är har jag dessutom påbörjat sista veckan på grundträningen och känner mig nästan bekväm i det upplägg jag just nu har. Då är det med andra ord lämpligt att ruska om schemat och trappa upp nivån ytterligare.

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar